poniedziałek, 18 lipca 2016

Moja biblioteczka cz.1 - "Pies z nadwagą. Przyczyny. Skutki. Dieta." Brigitte Eilert-Overbeck



Chciałabym rozpocząć cykl recenzji i opisów książek o psach i kotach (i nie tylko :) ), który poświęcę przeczytanym przeze mnie pozycjom. Posty będę oznaczała między innymi tagiem: moja biblioteczka.

Tytuł: Pies z nadwagą. Przyczyny. Skutki. Dieta.
Autor: Brigitte Eilert-Overbeck



Dziś kilka słów o książce, którą znalazłam na kiermaszu w centrum miasta. Kosztowała całe 3zł, więc grzechem byłoby jej nie kupić. Książka ma miękką okładkę, ładną oprawę graficzną i jest bardzo czytelna. Niezwykle szybko i łatwo się ją czyta. Zawiera dużo ładnych zdjęć, kilka ciekawostek i przepisy na zdrowe smakołyki dla naszych pupili. W prosty i przystępny sposób są w niej opisane przyczyny oraz sposoby radzenia sobie z otyłością u psów. Tematy poruszone są bardzo ogólnie ale dają dobre podstawy do dalszej nauki, mogą również być pomocne przy utrwalaniu wiedzy lub przypominaniu sobie podstawowych informacji o żywieniu i zapewnieniu ruchu u psów. Książka zawiera również ciekawostki, które mogą okazać się pomocne dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała psa. Przeczytanie książki zajmie jeden wieczór.


Książka dla: 
Hodowcy - Doświadczonego Psiarza - Zaawansowanego Właściciela - Początkującego Miłośnika

Książka opisuje absolutne podstawy żywienia psów z nadwagą i porusza bardzo ogólnie temat zdrowego żywienia psów. Autorka nie wchodzi w szczegóły, jednak początkujący miłośnik w łatwy i przystępny sposób dowie się podstaw jak powinna wyglądać właściwa dieta psa. Ciekawym dodatkiem są również ogólnie opisane psie sporty oraz możliwości spędzania wolnego czasu z psem. Książka zawiera kilka przepisów na zdrowe smakołyki dla psów różnych rozmiarów.


Moja ocena:
* * * * * * * * * *
Chociaż książka zawiera tylko i wyłącznie podstawowe i ogólnikowe informacje, to warto ją przeczytać, nawet jeśli jesteśmy bardzo doświadczonymi psiarzami lub hodowcami dla przypomnienia podstaw. Czytanie jej nie zajmie nam więcej niż jeden wieczór, jest napisana prostym i zrozumiałym językiem. Porady znajdujące się w książce odnośnie aktywności z psami będą pomocne nie tylko dla właścicieli otyłych czworonogów ale dla wszystkich zaczynających przygodę z psami.


Gdzie kupić:
www.taniaksiazka.pl

Pozdrawiamy, Joli & Pudding

2 komentarze:

  1. Super opis. Mam teraz ochotę ja kupić! Dziękuję na pewno mi się przyda

    OdpowiedzUsuń
  2. Zbyt "krągłe" psy są masowym problemem. Szkoda, że dla ludzi przekarmianie to wyraz miłości, a nie niedbalstwa :/

    OdpowiedzUsuń